اطلاعاتی درمورد جشن رنگ صنعتی در کشور افغانستان

فرآیند پوشش پودری به رنگ اجازه می دهد تا عمیق تر از سایر تکنیک ها در آلومینیوم قرار گیرد.

این جنبه با دو مزیت مرتبط مطابقت دارد: مقاومت بیشتر در برابر عوامل شیمیایی (به عنوان مثال آلودگی) و عوامل جوی (مانند شوری، معمولی مناطق ساحلی).

بنابراین، رنگ صنعتی حتی زمانی که در معرض عوامل خارجی قرار می گیرد، در طول زمان بدون تغییر باقی می ماند و دوام کلی شی رنگ شده را افزایش می دهد.

کاربردهای متنوع – تطبیق پذیری مواد باعث شده تا انتشار پوشش پودری به عنوان یک استاندارد جدید در بازار بسیار مورد توجه قرار گیرد.

زمینه های کاربرد متنوع ترین هستند: از بخش ساختمان (دریچه ها، نرده ها، جان پناه ها، پنجره ها و کرکره ها)، تا زمینه روشنایی (لوستر، لامپ یا سازه های پشتیبانی)، در زمینه خودرو (رینگ چرخ)، و در زمینه الکترونیک (قطعات مختلف).

قیمت – در مقایسه با سایر تکنیک ها، پوشش پودری مقرون به صرفه تر است، رنگ آمیزی مایع به طور متوسط ​​نیاز به مقدار بیشتر رنگ و در نتیجه هزینه های بالاتری دارد.

فرآیند پوشش پودری چگونه کار می کند؟ مرحله اول فرآیند شامل مخلوط کردن رنگ است، به این معنی که رنگدانه های مختلف مخلوط می شوند تا سایه دقیق رنگ مورد نیاز به دست آید.

متعاقباً رنگدانه ها در یک سیستم رنگ آمیزی قرار می گیرند که با استفاده از تفنگ های مخصوص، رنگ را به طور یکنواخت روی پروفیل آلومینیومی پخش می کند، رنگ می تواند به راحتی به فلز بچسبد زیرا فلز به صورت الکترواستاتیک شارژ می شود.

به این ترتیب رنگ عمیق تر به فلز می چسبد، برای خشک شدن رنگ، پروفیل آلومینیومی را در کوره مخصوص قرار می دهند.

در آخرین مرحله از فرآیند، تکنسین های متخصص برای جستجوی مشکلات یا نقص ها، یک بررسی بصری از پروفایل را انجام می دهند.

بسته به استفاده مورد نظر از شی رنگ شده، ممکن است یک چرخه رنگ آمیزی بیشتر لازم باشد که دو یا چند لایه را با هم همپوشانی کند تا مقاومت کلی را افزایش دهد.