در ساخت تلفن همراه از گل رز آبی استفاده می شود

طراحان مد از زیبایی، ظرافت گلبرگ های آن و قدرت نیش و رنگ آن الهام می گیرند.

آنها با استفاده از زیبایی گل رز آبی رنگ آبی را برای تبدیل شدن به یک روند در مد آماده کردند تا سبکی با لمسی شیرین، شهری و ظریف ایجاد کنند.

به همین ترتیب در باغ‌ها نیز روند پرورش گل رز در رنگ‌ها و گونه‌های مختلف وجود داشته است، کارگاه‌های باغبانی برای آموزش پرورش و داشتن گل رز با گل‌های رز آبی در خانه برگزار می‌شود.

قبل از اینکه بیوتکنولوژیست های شرکت استرالیایی “Florigene” با تامین مالی ژاپنی Suntory Ltd، به منظور پاسخگویی به نیازهای مصرف کنندگان، ژنی را که رنگ آبی را در گل ها می دهد، جدا کنند.

باغداران گل رز موفق شدند گلبرگ های گل رز سفید را با رنگ آبی رنگ کرده و به بازار عرضه کنند از این رو به دلیل طبیعی نبودن رنگ، قیمت گل رز آبی بسیار مناسب می باشد.

برای اینکه رز آبی در خانه داشته باشید، من قدم به قدم به شما نشان می دهم که چگونه رز آبی رنگ شده را در خانه تهیه کنید.

وسایلی که باید داشته باشید: یک قابلمه بزرگ، یک گلدان، آب باران یا آب بدون آهک، رنگ خوراکی یا شیرینی آبی و ترجیحاً یک قاشق همزن پلاستیکی. علاوه بر این، ماده اصلی گل رز سفید است.

وقتی همه مواد، شرایط و زمان را در اختیار داشتید. مراحل زیر را از مراحل رنگرزی گل رز دنبال کنید و برای تزئین خانه یا هدیه دادن به یکی از عزیزان رز آبی تهیه کنید.

بسیار آسان است، این مراحل را دنبال کنید، با پر کردن گلدان با آب باران شروع کنید (اگر آب باران ندارید، از آب بدون آهک استفاده کنید)، حدود ¾ گلدان.

ادامه دهید، حدود 3 قطره رنگ آبی بمالید، پس از استفاده رنگ شروع به هم زدن می کند تا خوب مخلوط شود و اگر رز آبی تیره تر می خواهید، حدود 3 قطره دیگر اضافه کنید.

در حال حاضر آب با رنگ یا رنگ به بریدن ساقه های رز سفید ادامه می دهد، برش باید به صورت مورب در پایه ساقه باشد.

گل رز را به مدت دو روز در آب با رنگ یا رنگ قرار می دهند.

پس از دو روز، او رزهای آبی رنگ شده را به گلدان قطعی می دهد.

مدت زمان باز شدن و در شرایط خوب آنها بستگی به تنوع گل رز سفیدی دارد که رنگ می کنید.

  • منابع:
    1. What is the Origin of Blue Roses?, History and More