ظروف چینی و کاربردهای آن

چینی به تنهایی یک وعده غذایی را زنده می کند. با زیبایی، لمس نرم و سفیدی که مشخصه آن است، برای تقویت یک غذا یا ظرف مناسب است. اما تعالی تنها پس از چندین قرن نوسازی در تکنیک های تولید امکان پذیر است. در این مقاله شما را با منشا و تکامل این ماده تصفیه شده آشنا می کنیم.


از چین تا اروپا: مسیری که چینی طی کرده است
تاریخچه چینی ما را از قرن هفتم تا دهم می برد که توسط سلسله تانگ در چین مشخص شده است. ماده ضد آب و شفاف در آن زمان یائو نامیده می شد از مخلوط دو ماده معدنی که همچنان بخشی از ترکیب آن هستند: فلدسپات و کائولن متولد شد. دومی از کلمه Kauling گرفته شده است که از مستعمره Jauchau Fu در شمال کشور، جایی که مواد خام به دست آمده است، گرفته شده است.

چینی‌ها از طریق یک فرآیند نسبتاً قدیمی و تحت یک فرآیند پخت در دمای 1450 درجه سانتیگراد، تشخیص دادند که ویژگی‌های فلدسپات باعث انجماد پرسلن می‌شود و کائولن شکل قطعه را تضمین می‌کند. به لطف مارکوپولو بود که اروپا ظروف چینی و ظروف مسی را کشف کرد که توسط شرکت هند پرتغالی، فرانسوی و انگلیسی توزیع شد.

جالب اینجاست که تنها در سال 1707 بود که کیمیاگران آلمانی یوهان فردریش بوتگر و ارنفرید والتر فون تشیسنهاوس موفق به پرده برداری از فرمول چینی چینی واقعی شدند. اگر فرانسوی‌ها بر سفیدی و خلوص این ماده تمرکز می‌کردند، انگلیسی‌ها با تسلط و دقت، ظروف چینی را به آثار هنری واقعی تبدیل می‌کردند. در طول قرن‌ها، پیشرفت‌های زیادی در فرآیند ترکیب خمیر چینی ایجاد شد که با پیشرفت‌های تکنولوژیکی در تجهیزات و تکنیک‌های ساخت، تقویت شد.
کاستا ورد یکی از مدرن ترین کارخانه های جهان است

آرکوپال فرانسه

پرسلن تولید شده از خاک رس و کوارتز که با فلدسپات و کائولن ترکیب می شود، پس از فرآیندهای مختلف تولید به دست می آید: کالیبراسیون تراشکاری خودکار، پرس ایزواستاتیک، ریخته گری تزریقی، ریخته گری در قالب های گچ. پس از اولین پخت در دمای 1000 درجه سانتیگراد، در یک چرخه حداکثر 18 ساعت، قطعات مجدداً در دمای 1400 درجه سانتیگراد پخته می شوند که باعث ضد آب و مقاومت فوق العاده، سفید و شفاف می شود. فقط بعداً در آتش زیاد، تزئین روی لعاب اعمال می شود و قطعاتی با زیبایی و کیفیت فوق العاده به وجود می آید. کاستا ورد در نوآوری سرمایه گذاری زیادی می کند.

ما روی تجهیزات پیشرفته، بهبود فرآیندها و تقویت منابع انسانی شرط می بندیم. به لطف این، ما یکی از مدرن ترین کارخانه های چینی و آرکوپال ویکتوریا در جهان را داریم. ما نیاز داریم که مقالات ما تحت آزمایش های دقیق قرار گیرند. تنها از این طریق می توانیم محصولی با بالاترین کیفیت و مقاومت در برابر استفاده در مقیاس بزرگ و شستشوی با دمای بالا را تضمین کنیم.