ظروف چینی چیست؟

ظروف چینی، چه در غذا و چه در خانه شما، امری ضروری شده است. اما چینی در واقع چگونه ساخته می شود و در هنگام تمیز کردن به چه نکاتی باید توجه کرد؟ ما در این مقاله به این سؤالات و سؤالات دیگر می پردازیم.

تاریخچه چینی
چینی حدود 3000 سال است که در قاره آسیا ساخته می شود، اما در اروپا فقط 300 سال است که ساخته شده است. با این حال، در اوایل قرن سیزدهم، ظروف چینی و سرویس آرکوپال فرانسه در اروپا استفاده می شد که همیشه چیز خاصی در نظر گرفته می شد.

چینی چگونه ساخته می شود؟
پرسلن عمدتاً از کائولن، فلدسپات و کوارتز تشکیل شده است. روش های مختلفی برای شکل دادن به چینی وجود دارد: جرم مرطوب را می توان قالب گیری کرد، جرم مایع ذوب می شود، توده پودر فشرده می شود. وقتی ظروف چینی شکل نهایی خود را پیدا کرد، خشک شده و پخته می شود. پس از آن است که مینا را می توان اعمال کرد و دوباره پخته می شود – از این طریق پرسلن پایدار، مقاوم و ضد آب می شود.

در نهایت می توانید به تزئین چینی ادامه دهید. برای این کار، موثرترین فرآیند لعاب دادن است که شامل اعمال یک لایه تزئینی بر روی قطعات لعابی پس از اولین پخت آنها است. در نهایت، شلیک دوم در حدود انجام می شود. 1300 درجه سانتیگراد. به این ترتیب مینای دندان ذوب می شود و تزئین به داخل آن نفوذ می کند. بنابراین رنگ ها و تزئینات به طور دائم محافظت می شوند و محو نمی شوند حتی زمانی که ظروف چینی در ماشین ظرفشویی شسته می شوند.

تفاوت سرامیک و چینی چیست؟
چینی نوعی سرامیک است. به بیان دقیق تر، ظریف ترین و مقاوم ترین نوع سرامیک است. انواع بیشتری از سرامیک ها وجود دارد، مانند سرامیک های شیشه ای و سرامیک برای لوازم بهداشتی.

ویژگی ها و نکات مراقبتی
ظروف غذاخوری ما با خواص حفاظتی عالی آن مشخص می شود:

سرویس آرکوپال شش نفره

قابل شستشو در ماشین ظرفشویی:
ظروف VEGA را می توان در ماشین ظرفشویی تمیز کرد. شکل و رنگ آن برای مدت طولانی دست نخورده باقی می ماند – حتی در اقلام با تزئینات و رنگ.
قابل استفاده در مایکروویو::
تمام ظروف غذاخوری و آرکوپال عروس که با فرآیند خاصی از لعاب تروق زده نشده اند را می توان در مایکروویو قرار داد.
مناسب برای فر: در فر هم می توان آنها را گذاشت. حداکثر دما برای چینی 300 درجه سانتیگراد است، در حالی که ظروف سنگی حداکثر دمای 280 درجه سانتیگراد را پشتیبانی می کند.